אברי גלעד: “ענף הקנאביס הרפואי בישראל מסריח מאינטרסים של תאגידי ענק”

הסטטוס ששבר שיאים: מעל ל-3,000 שיתופים לסטטוס שפירסם אברי גלעד אמש ובו התייחס לרפורמות בתחום הקנאביס הרפואי ופנה לשרת הבריאות יעל גרמן בדרישה לקדם את הנושא.

לפני מעל לחודש פרסמנו כאן לראשונה על הרפורמה המתוכננת בתחום הקנאביס הרפואי. משרד הבריאות הודיע כי בין השאר, תופסק מכירת מוצרי מזון המכילים קנאביס החל מה-01.06.2013. עוד דווח אז כי כל נושא הקנאביס הרפואי יעבור לידי יק”ר (היחידה לקנאביס רפואי), בראשותו של יובל לנדשפט, שיחליף את ד”ר יהודה ברוך כאחראי על התחום הרגיש.

עוד הוחלט כי לא תאושר חלוקת מריחואנה רפואית לפי שמות זנים כפי שנהוג בעולם אלא אך ורק על פי נתוני הקנבינואידים (THC, CBD, CBN), לא יאושרו זני קנאביס חדשים לחלוקה מעבר לאלו המותרים היום, לא יאושר ייצוא מסחרי של קנאביס רפואי לחו”ל, לא יחודשו רשיונות גידול של ספקים שתוקף רשיונם פג ולא יאושרו מגדלים נוספים מעבר לאלו שישנם היום.

בנוסף לכל אלו, הוחלט במשרד הבריאות כי החפצים ברשיון קנאביס רפואי, ייאלצו “לבלות” קודם שנה שלמה לפחות בטיפול המסורתי (כדורים וזריקות) לפני שיוכלו להגיש בקשה לאישור שימוש במריחואנה הרפואית.

ההודעה עוררה זעם רב בקרב ציבור המטופלים והתומכים בקנאביס רפואי. ח”כ משה פייגלין אף התייחס לנושא בסטטוס שפירסם בפייסבוק: “זה מטריף את הדעת! לא ייתכן שפקידים שמעולם לא ראו את החולה יחליטו לדחות המלצה של רופא לטיפול בקנאביס רפואי,” אמר. “אותם פקידים פועלים ללא גיבוי חוקי מסודר ופשוט מתעללים ברופאים ובחולים. מערכת הבריאות שמה עצמה בתפקיד שוטר במקום בתפקיד הרופא.”

הבוקר התייחס מנחה הטלוויזיה אברי גלעד גם הוא לנושא הרגיש ובסטטוס שפירסם בפייסבוק אף פנה ישירות לשרת הבריאות יעל גרמן בדרישה לקדם את הנושא במהרה:

“לא יודע מה עובר על מקבלי ההחלטות, בטוח שהם בריאים בימים אלה, כי הם מקבלים החלטות וגוזרים גזירות על החולים הקשים במדינה כאילו בריאותם ובריאות כל מי שהם מכירים מובטחת לנצח,” כתב גלעד. “תמצית העניין – לאחר שהשתתפתי בזמנו בסרט על הקנביס הרפואי, נפתח התחום במדינה מעט ולתוכו זרמו חולים קשים מכל הסוגים. חולי סרטן בטיפולים, וחולים סופניים מכל הסוגים, וחולי כאב קשים, וחולי פרקינסון, ופוסט טראומתיים, וחולי קרוהן וקוליטיס ותסמונת טורט, וכולם גילו שקנביס רפואי עוזר להם במקום שתרופות רגילות לא עוזרות, שהוא מביא תיאבון לחולי איידס, ומקל על מכאובי הקרנות וכימו, ומשקיט רעידות פרקינסון, ומקל תסמיני טורט, ומעלים התקפי קרוהן, ומאפשר להלומי קרב לישון בלילה בלי לשוב אל המקום בו נסתיימו חייהם בפועל. עושה נפלאות. והתחום הזה, שהתחיל בכמה עשרות חולים, הלך וצמח, ויותר ויותר חולים זכו למרפא ולהקלה, ואפילו בחודשיהם האחרונים חולים קשים חיו בפחות כאב פיזי ונפשי.

עכשיו מתהפכת המגמה ופתאום מחליטים מקבלי ההחלטות לסגור את התחום. לא לגמרי, אבל לחנוק לאט וכואב. ראשית הם מחליטים להגביל את מספר מקבלי התרופה הנפלאה הזאת ל 7,500 איש וזהו. ההערכה מדברת על 40,000 איש הזקוקים לתרופה באופן אקוטי. כלומר על כל חולה שמקבל יש שישה שמייחלים למותו כדי שיתפנה תקן. אחר כך מתחילים להוציא מחלות שכבר קיבלו ומוכח מדעית מעל כל ספק שהן מגיבות לקנביס טוב מלכל תרופה אחרת מרשימת המחלות המותרות. פרקינסון יצאה , והחולים מוזמנים להתחיל לרעוד שוב.

גם פוסט טראומתיים (כמה יש במדינה הזאת ,השולחת חיילים לקרב ולא מוכנה לטפל בהם אחרי שהם חוזרים חבולים נפשית, אלפים…), ואפילו חולי הכאב, יכולים מעתה לקבל את תרופת הפלא רק אחרי ששנה שלמה הם ניסו, ובעצם ניסו עליהם את כל תרופות הכאב הרגילות, ממשפחת האופיאטיים, עם כל תופעות הלוואי, ההתמכרות וכל הרעות החולות שיש בהן.

והמחוקק ממשיך להשתולל. בנוסף לגזירות על החולים מחליט מישהו (בכירים במשטרת ישראל) לחסל את ענף גידול הקנביס הרפואי בארץ ולהתחיל לייבא חומר נחות ויקר מאד מהולנד. 8 מגדלים שמספקים תרופה איכותית ביותר לחולים במחירים מצחיקים ומעסיקים מאות עובדים ילכו הביתה. יש כאן אינטרסים גלויים וסמויים בערבוביה, אינטרסים כלכליים מושחתים ביותר ואינטרסים של שלום הציבור כביכול, למניעת זליגה של התרופה לשוק מעשני הגראס.

אלוהים, יושבים כמה בעלי שררה אטומים ומחליטים שהם מחליפים אותך בתפקיד. הם מונעים מחולים קשים את התרופה שלהם כי הם חוששים שהציבור ישתמש במקצת החומר להתמסטלות בלתי רפואית. הם שוכחים שבכל פיצוציה ניתן לרכוש חומרים חזקים פי כמה בכלום כסף, חומרים סינתטיים, מסוכנים, ממכרים שבגלל השימוש בהם מגיעים אנשים לחדרי מיון. גם מתים פה ושם. ולא אמרתי כלום על אלכוהול, אבל זה עניין לפוסט אחר.

שרת הבריאות יעל גרמן
שרת הבריאות יעל גרמן

שרת הבריאות, יעל גרמן הנכבדה, ברוח השינוי של יש עתיד עשי שינוי עכשיו. את יכולה. אל תקשיבי ללוחשים על אזנך פחדים והגבלות. זמנם עבר. הנושא סבוך ורבים בעלי האינטרסים בו, אבל אל תשכחי לרגע שיש פה אוכלוסיה של חולים שמרוב שהם חולים אפילו לא יכולים להפגין, שצריכים את התרופה הזאת, תרופה ללא תופעות לוואי, זולה, מיוצרת בישראל ושבכל העולם, מדינה אחר מדינה מאשרת את השימוש בה . אמרי לממונה על הקנביס הרפואי- החלטתך להגביל את מספר החולים מנוגדת לשבועת הרופא, החלטתך לקחת תרופה ממי שהיא עוזרת לו היא כשל מוסרי חמור, הרצון לסגור את הענף בישראל מסריח מאינטרסים מסחריים של תאגידי ענק הרוצים לקחת לעצמם את מה שהמגדלים יצרו כאן- מדינה שמכל העולם באים לראות את נס הקנביס הרפואי בה, ואנחנו סוגרים את הפלא בגלל מחשבה עתיקה, פחדים מופרכים וטייקונים חסרי לב.

אנא שתפו את הפוסט הזה כדי לייצר לחץ ציבורי, ותהיו בריאים, כי אם תהיו חולים ספק אם תקבלו את התרופה.”

למחרת השיבה שרת הבריאות גרמן בסטטוס משלה. לפרטים לחצו כאן.

ראו עוד: קנאביס רפואי בישראל – בלאגן אחד גדול

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר